zaterdag 13 augustus 2022

Tijd om te vertrekken....snik

Gisterenavond nadat ik het blog online had gezet en ik mijn tanden wilde gaan poetsen om te gaan slapen ging ineens het brandalarm af. Wat een herrie! Echt zo hard dat het pijn deed aan je oren. Ik schrok me echt kapot. Olaf lag al te slapen, die schoot recht overeind in zijn bed.

Allemaal snel wat kleding aangetrokken, ik griste de tas met paspoorten mee en snel naar buiten waar al meer mensen stonden. En zo stonden we om 12.00 uur 's nachts opeens op straat.

Naar beneden gelopen om te kijken of we iets zagen. Op dat moment kwam de brandweer aangereden. We zagen links voor het gebouw wat rook en hoorden mensen zeggen dat er daar een auto brandde. Gelukkig niets met het hotel dus.

Even later stopte het alarm en mochten we weer terug naar de kamer. Maar toen was ik te wakker en kon ik niet meer slapen! Uiteindelijk ben ik denk ik pas tegen 3.00 uur in slaap gevallen.

Om half 8 was ik gewoon weer wakker, dat was een kort nachtje dus.

Na douchen, aankleden en de allerlaatste spullen in de koffers te doen was het tijd om uit te checken. De laatste keer deze vakantie.

Als eerste wilde ik een koffie, dus op zoek gegaan naar een Starbucks. Deze vonden we bij een Fred Meyer supermarkt. Gelijk ook maar wat cinnamon sticks gehaald als ontbijt. Het grab-n-go ontbijt van het hotel hebben we maar gelaten voor wat het was.

Tja en toen? Wat konden we nog doen vandaag? We hadden nog een paar uur te overbruggen totdat we naar het vliegveld moesten.

Gisteren, tijdens ons bezoek aan de Columbia Tower, had ik iets gelezen over de Fremont Troll. Een enorme sculptuur van een troll onder een viaduct. We besloten daar maar heen te rijden.

Best een raar ding, maar klaarblijkelijk wel een toeristische trekpleister want we waren er niet de enigen.

Na wat foto's maken, beklimmen van de trol (door Olaf) en even bovenop de brug te kijken naar het uitzicht (wat tegenviel) zijn we weer in de auto gestapt en weer naar Kerry Park gereden.

Gisterenavond zijn we daar maar heel even geweest omdat ik toen enórm moest plassen dus we besloten nog een kijkje te nemen.

Het uitzicht vonden we nu minder mooi dan gisterenavond, toen de ondergaande zon een gele gloed gaf aan de skyline. Maar het was heerlijk om even lekker op een bankje te zitten en te genieten van het zonnetje.

Hierna zijn we richting Seattle-Tacoma airport gereden en daar in de buurt hebben we een Panera Bread opgezocht. We sloten de vakantie af zoals we begonnen, met een uiensoepje.

Nog even wat foto's gemaakt van zo'n typisch Amerikaans winkelcentrum, die ga ik wel missen hoor, straks in NL.

En toen naar de 'rental car return'. Dat ging enorm snel en voordat we het wisten zaten we in de bus naar de vertrekhal.

Het was weer niet druk op Seattle airport, we konden meteen doorlopen naar de incheckbalie. We waren al wel ingecheckt, maar het was ons niet gelukt om bagage bij te boeken dus dat moesten we hier nog betalen.

Één van de koffers was een 'pound' (dat is 450 gram) te zwaar. Of we moesten 100 dollar betalen, of iets uit de koffer halen en in een andere koffer doen. Nou, dat werd dus het laatste hè! We hebben de potjes met kruiden eruit gehaald en in Caro's trolleykoffertje gedaan (niet heel handig bleek later) en toen was de koffer weer goed qua gewicht.

Vervolgens door naar security. Ook dat ging redelijk snel. Alles op de band, inclusief schoenen en door het poortje. Alles kwam goed door de security alleen Caro's koffertje moest gecontroleerd worden vanwege de, je raad het al, kruiden. Deze werden helemaal 'geswiped' op drugssporen. Niets te vinden natuurlijk en even later mochten we verder.

We zijn meteen maar richting A11, onze gate gelopen en daar maar gaan zitten. Lekker lezen, of gebruik maken van de WiFi.

Maurice en Caro hebben net nog lekkere frapuccino's gehaald bij de Starbucks, wij komen het wachten zo wel door.

Hoe de reis is verlopen volgt later.

1 opmerking:

  1. Jemig, wat een schrik zeg... dat alarm. Ik zag jullie geweldige Amerikaanse souveniers al in rook opgaan!! Enne... nog gefeliciteerd met je verjaardag Ellen!!!

    BeantwoordenVerwijderen